למרות החשש ממלחמה: מאפיית המצות הסמוכה לדונייצק שעובדת כבר מעכשיו

שלמה ריזל No Comments on למרות החשש ממלחמה: מאפיית המצות הסמוכה לדונייצק שעובדת כבר מעכשיו

מאפיית מצות ענקית שתספק כמאה טון מצות ופועלת כבר 20 שנה, מתחילה את עבודתה כבר מעכשיו למרות החשש ממלחמה. המאפייה שגובלת בדונייצק הבדלנית, לא מוותרת ועושה הכל בשביל לספק מצות כשרות לפסח ליהודי המדינה | מרתק

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות המתח הרב באוקראינה והחשש הגדול מפלישה רוסית שעלול לשבש את כל סדר החיים במדינה, במאפיית המצות באוקראינה עובדים גם בימים אלה ללא לאות כדי להספיק לאפות כמה שיותר מצות – וזאת למקרה שתפרוץ מלחמה עם רוסיה ותשבש את שגרת החיים.

מדובר במאפייה שהוקמה לפני יותר מ-20 שנה בעיר דנייפרו שבמחוז דנייפרופטרובסק, הגובל במחוז הבדלני דונייצק. לפני כמה חודשים נפתח סניף של מאפיית המצות האוקראינית גם בעיר אומן. מנהל הסניף החדש, מנדי סטמבלר, אומר: "בשתי המאפיות עובדים כ-90 בני אדם, מרביתם בני הקהילה היהודית המקומית.

היעד של המאפייה השנה עומד על 100 טון מצות עבודת יד. רוב המצות מיוצאות למדינות ברית-המועצות לשעבר, מערב אירופה וארצות-הברית ומיעוטן מיועדות לשימוש 160 הקהילות שמאגדת הפדרציה היהודית באוקראינה".

"אנחנו ממשיכים כרגיל, מתוך אמונה ותקווה שהכול יסתדר והשכל הישר ייגבר. גם אם תפרוץ מלחמה – וכפי שנראה כעת אנחנו על פתחה – נעשה הכול לשמור על פס הייצור, כי חג הפסח מתקרב בצעדי ענק ואנחנו רוצים לוודא שלא תיפגע אספקת המצות באוקראינה", הוסיף יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר.

לדברי הרב שמואל קמינצקי, רב העיר דנייפרו, שנותן את הכשרות למצות: "המצות מכונות 'מיכלא דמהימנותא' – מאכל האמונה. אני מאמין ובטוח שהכל יסתדר בדרכי שלום. זה לא קל, אבל הקהילה היהודית מנסה לשמור על אופטימיות. זה מה שמחזיק אותנו".



0 תגובות